Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu prawego Alt+6
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do menu bocznego Alt+8
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Herb

Ulgi dla podatników

Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Ulgi dla podatników” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Ulgi dla podatników

Artykuł

Podatnicy mają prawo ubiegać się o udzielanie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub ważnym interesem publicznym.

Ulgi te, zgodnie z art. 67a Ordynacji podatkowej, mogą przybrać formę

1)  odroczenia terminu płatności podatku,

2)  rozłożenia zapłaty podatku na raty,

3)  odroczenia lub rozłożenia na raty.

Udzielane ulgi mogą również polegać na umorzeniu w całości lub w części zaległości podatkowych, odsetek od za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej.

Procedura ubiegania się o ulgi dla podatników

1. Kiedy ubiegać się o ulgę

Każdy podatnik ma prawo ubiegać się o udzielenie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub ważnym interesem publicznym.

2. Kto udziela ulgi?

Podmiotem udzielającym ulgi w Gminie na podstawie Ordynacji podatkowej jest Burmistrz - jako organ pierwszej instancji.

3. Złożenie wniosku

Podatnik, który chciałby uzyskać ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych, składa w pok. Nr 7, odpowiedni wniosek (wzory wniosków zamieszczone poniżej lub do pobrania w BOM)

Wzór wniosku zawiera:

- dane indentyfikacyjne

- imię, nazwisko (nazwa przedsiębiorcy),

- adres siedziby przedsiębiorcy oraz NIP,

- rodzaj ulgi podatkowej (np. rozłożenie podatku na raty),

- rodzaj i wysokość zobowiązania, którego dotyczy wniosek

- uzasadnienie wniosku, w tym argumenty potwierdzające ważny interes podatnika lub ważny interes publiczny (wraz z dokumentami potwierdzającymi argumentację).

„Ważny interes podatnika” to przede wszystkim trudności finansowe podatnika, spowodowane wypadkami losowymi i nie są rezultatem zaistnienia niezależnych od niego okoliczności, które nie pozwalają na uregulowanie należności podatkowych. Będą to również przypadki niezależne od sposobu postępowania podatnika bądź spowodowane działaniem czynników, na które podatnik nie mógł mieć wpływu.

Natomiast „interesem publicznym” jest konieczność respektowania wartości wspólnych dla całego społeczeństwa, takich jak np. sprawiedliwość, bezpieczeństwo, zaufanie obywateli do organów władzy, sprawność działania aparatu państwowego, korektę błędnych decyzji, itp.

W zależności od tego, czy wnioskodawcą jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą czy osoba prawna, Urząd wymaga dołączenia do wniosku dodatkowych dokumentów.

Osoba fizyczna:

Składa oświadczenie o sytuacji finansowej i stanie majątkowym, a także dokumenty potwierdzające argumentację podatnika w zakresie jego ważnego interesu (lub ważnego interesu publicznego) oraz potwierdzające informacje zawarte w oświadczeniu o stanie majątkowym, świadczące o sytuacji materialnej i finansowej podatnika oraz członków jego rodziny. W szczególności są to dokumenty:

1) dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej,

2) potwierdzające fakt uzyskiwania dochodów przez członków rodziny pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (np. zaświadczenie o dochodach netto z zakładu pracy, odcinek emerytury lub renty),

3) dotyczące comiesięcznych opłat ponoszonych w związku z utrzymaniem gospodarstwa domowego (np. czynsz, opłaty za energię elektryczną, gaz, telefon, raty kredytów),

4) potwierdzające własność nieruchomości.

 

Do pobrania:

Odroczenie terminu płatności podatku (osoba fizyczna)

Umorzenie zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę (os. fizyczna)

UM Karczew

Urząd Miejski w Karczewie

ul. Warszawska 28,

05-480 Karczew

Godziny pracy

poniedziałek - 10:00 do 19:00 

wtorek - środa - 8:00 do 16:00

czwartek - dzień wewnętrzny

piątek - 8:00 do 15:00

Sekretariat

fax (22) 780 65 36

Centrala

tel. (22) 780 65 16

tel. (22) 780 76 41

tel. (22) 780 75 68

tel. (22) 780 61 66

tel. (22) 780 65 68

tel. (22) 780 63 38

fax (22) 780 75 53

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.