Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu prawego Alt+6
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do menu bocznego Alt+8
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Herb

Odpady z działalności gospodarczej

Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Odpady z działalności gospodarczej” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Odpady z działalności gospodarczej

Artykuł

Przypomnienie dla przedsiębiorców o obowiązku zawarcia indywidualnej umowy na odbiór odpadów.

Urząd Miejski w Karczewie przypomina o obowiązku zawarcia przez właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, lecz powstają odpady komunalne, indywidualnych umów cywilno-prawnych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej, który można znaleźć na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem: https://bip.karczew.pl/fls/bip_pliki/2023_02/BIPF5F4BB6DA79EEAZ/Podmioty_wpisane_do_RDR_na_terenie_Gminy_KarczewBIP.pdf

Obowiązek ten dotyczy każdego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, w wyniku której powstają odpady komunalne. Dotyczy to: sklepów, lokali gastronomicznych, banków, poczty, rzemiosła, wszystkich innych jednostek usługowych, organizacyjnych, obiektów produkcyjnych, zakładów usługowych i handlowych, a także  działalności rolniczej.

Umowa taka powinna obejmować wszystkie wymagane prawem frakcje odpadów: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bioodpady, odpady komunalne zmieszane - pozostałe po segregacji.

Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. każdy właściciel nieruchomości jest zobowiązany do selektywnej zbiórki odpadów.

Niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami komunalnymi z nieruchomości niezamieszkałej.

 

W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części: przeznaczoną na cele mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą,  właściciele nieruchomości powinni zawrzeć odrębną umowę na wywóz odpadów komunalnych niewytwarzanych w gospodarstwie domowym.

 

Właściciele nieruchomości mieszanych zobowiązani są wobec powyższego do:

  • uiszczania opłaty w gminie za gospodarowanie odpadami komunalnymi – za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej zgodnie ze złożoną deklaracją;
  • indywidualnego zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym – na część nieruchomości niezamieszkałej (na której prowadzona jest działalność gospodarcza), a w przypadku, gdy część niezamieszkała jest wynajmowana, obowiązek zawarcia umowy obejmuje podmiot najmujący, chyba, że umowa najmu lokalu stanowi inaczej.

 

Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dopuszcza w przypadku prowadzenia w części lokalu mieszkalnego obsługi biurowej działalności gospodarczej uiszczanie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w ramach opłaty dotyczącej nieruchomości zamieszkałej (art. 6j ust. 4a ww. ustawy).

 

Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r., poz. 2519 z późn. zm.) właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do udokumentowania posiadania umowy na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi.

Brak posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych, skutkować będzie:

  • nałożeniem kary grzywny na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r., poz. 2519 z późn. zm.);
  • wszczęciem postępowania nakazującego wykonanie tego obowiązku decyzją administracyjną, na podstawie art. 5 ust. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r., poz. 2519 z późn. zm.).

Zgodnie z art. 10 ust. 3 ww. ustawy, postępowanie w sprawach, o których mowa w ust. 1 i 2, toczy się według przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

 

Podmioty posiadające podpisane umowy bez określonych frakcji selektywnej zbiórki winny zgłosić się do swojego odbiorcy opadów celem zmiany umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

 

W przypadku pytań prosimy o kontakt z pracownikami Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Strategii pod numerem telefonu 22 780 65 16 wew. 135,  pokój nr 2 (na parterze).   

Godziny pracy Urzędu:

- poniedziałek w godz. 10.00 - 19.00

- wtorek – czwartek w godz. 8.00 - 16.00  (czwartek jest dniem wewnętrznym)

- piątek w godz. 8.00 – 15.00

 

 

UM Karczew

Urząd Miejski w Karczewie

ul. Warszawska 28,

05-480 Karczew

Godziny pracy

poniedziałek - 10:00 do 19:00 

wtorek - środa - 8:00 do 16:00

czwartek - dzień wewnętrzny

piątek - 8:00 do 15:00

Sekretariat

fax (22) 780 65 36

Centrala

tel. (22) 780 65 16

tel. (22) 780 76 41

tel. (22) 780 75 68

tel. (22) 780 61 66

tel. (22) 780 65 68

tel. (22) 780 63 38

fax (22) 780 75 53

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.